Tygiel kulturalny Danii

Sposób transportu i możliwości dostania się do konkretnej lokalizacji to bardzo ważny aspekt budowania turystycznej pozycji regionu. W miejscach o niesamowitych walorach naturalnych, ale z bardzo słabymi drogami lub zerowymi szansami na przylot samolotem – turystyka nie ma szans na zaistnienie. Nie oznacza to jednak, że sama infrastruktura jest gwarantem sukcesu. Przez wiele lat duńska stolica walczyła z tym problemem – posiadając renomę jednego z najlepiej zaplanowanych i zbudowanych miast północnej Europy, branża turystyczna w ogóle nie dostrzegała potencjału Kopenhagi. Dopiero rozsądne zarządzanie miastem i inwestowanie w tereny rekreacyjne oraz mądre zagospodarowanie przestrzeni, przyniosły oczekiwane rezultaty. Z sezonu na sezon liczba turystów pragnących zwiedzić Kopenhagę rośnie i niedługo miasto to może mieć równie wysoką pozycję na arenie międzynarodowej co Amsterdam. Jednocześnie sukces duńskiego projektu może wynikać z multikulturowości ich stolicy, w której bardzo łatwo znaleźć można rozwiązania urbanistyczne i festiwale kulturalne rodem z najróżniejszych zakątków świata. Różnice językowe i kulturowe przekładają się na niesamowicie barwną rzeczywistość a po zmroku praktycznie w każdym miejscu Kopenhagi można zrobić niesamowite zdjęcia. Z tego względu weekend w stolicy Danii sprzedaje się coraz lepiej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.