Nowy wizerunek Kopenhagi

Większość miast mających aspiracje turystyczne musi inwestować w infrastrukturę, bez której ruch turystyczny jest minimalny a promowanie miasta nie zda się na wiele. Głównym zadaniem miast dopiero rozwijających się, ale mających ogromny potencjał turystyczny, jest uruchomienie sprawnych i nowoczesnych lotnisk oraz dworców kolejowych. Budowanie autostrad także przekłada się na wzrost przychodów z turystyki, gdyż znacząca część młodych turystów wybiera dzisiaj podróż samochodem jako najbardziej mobilne rozwiązanie transportowe. Są jednak i miasta jak Kopenhaga, które od niepamiętnych czasów kojarzone były ze świetną infrastrukturą i dostanie się do niej nie było większym wyzwaniem dla żadnej grupy społecznej czy narodowości. Mimo to tylko mała garstka wiernych miłośników Skandynawii gotowa była szerzyć przekonanie, że w stolicy Danii nie tylko bardzo łatwo zarządza się transportem i komunikacją miejską, ale również jest co robić po zmroku a każdy turysta znajdzie dla siebie świetne miejsca dające sporo wspomnień. Dzisiaj Kopenhaga jest jednym z najchętniej odwiedzanych stolic północy pomimo swojego portowego charakteru. Z sezonu na sezon poprawiają się bowiem walory turystyczne a miasto robi wiele, aby każdy gość czuł się tam jak u siebie. Doskonała architektura i mieszanka wielu kultur i języków także tworzą specyficzny charakter miasta.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.